„Uczymy się nie dla szkoły, lecz dla życia.”
Seneka Młodszy
W dniach 4 – 5 czerwca 2025r. uczniowie klasy III naszej szkoły uczestniczyli w ważnym wydarzeniu edukacyjnm – diagnozie umiejętności po pierwszym etapie nauki. Przez trzy dni z pełnym zaangażowaniem rozwiązywali zadania sprawdzające ich wiedzę i nabyte umiejętności.
Celem diagnozy było sprawdzenie stopnia opanowania przez uczniów podstawowych wiadomości i umiejętności przewidzianych w podstawie programowej dla I etapu edukacyjnego. Wyniki diagnozy pozwolą nauczycielom lepiej zaplanować dalszą pracę dydaktyczną i wychowawczą, a także odpowiednio dostosować metody nauczania w kolejnych klasach.
Pierwszego dnia uczniowie przystąpili do testu z edukacji polonistycznej. Sprawdzano m.in. umiejętność czytania ze zrozumieniem, pisania zgodnego z zasadami ortografii i gramatyki oraz tworzenia spójnych wypowiedzi pisemnych.
Drugiego dnia odbyła się diagnoza z edukacji matematycznej. Dzieci rozwiązywały zadania związane z liczeniem, geometrią, jednostkami miary oraz logicznym myśleniem. Była to świetna okazja do sprawdzenia, jak potrafią wykorzystać zdobyte umiejętności w praktyce.
Trzeciego dnia uczniowie zmierzyli się z zagadnieniami z edukacji przyrodniczej. Tematyka obejmowała środowisko naturalne, zdrowie, zjawiska przyrodnicze, a także znajomość roślin i zwierząt. Uczniowie wykazali się ciekawością świata i dobrą znajomością otaczającej ich przyrody.
Diagnoza po klasie III to nie tylko sprawdzian wiedzy, ale także podsumowanie trzech lat wspólnej nauki i rozwoju. Z dumą obserwowaliśmy zaangażowanie i postępy uczniów, a uczniowie pokazali, że są gotowi na kolejne wyzwania w dalszej edukacji.
Gratulujemy wszystkim trzecioklasistom! Życzymy, by z takim samym zapałem i ciekawością wchodzili w kolejne lata szkolnej przygody.
Jolanta Machura
Aleksandra Buła