Aktualności

Diagnoza umiejętności po klasie III

„Uczymy się nie dla szkoły, lecz dla życia.”

Seneka Młodszy

 

 


 

 

W dniach 4 – 5 czerwca  2025r. uczniowie klasy III naszej szkoły uczestniczyli w ważnym wydarzeniu edukacyjnm – diagnozie umiejętności po pierwszym etapie nauki. Przez trzy dni z pełnym zaangażowaniem rozwiązywali zadania sprawdzające ich wiedzę i nabyte umiejętności.

Celem diagnozy było sprawdzenie stopnia opanowania przez uczniów podstawowych wiadomości i umiejętności przewidzianych w podstawie programowej dla I etapu edukacyjnego. Wyniki diagnozy pozwolą nauczycielom lepiej zaplanować dalszą pracę dydaktyczną i wychowawczą, a także odpowiednio dostosować metody nauczania w kolejnych klasach.

Pierwszego dnia uczniowie przystąpili do testu z edukacji polonistycznej. Sprawdzano m.in. umiejętność czytania ze zrozumieniem, pisania zgodnego z zasadami ortografii i gramatyki oraz tworzenia spójnych wypowiedzi pisemnych.

Drugiego dnia odbyła się diagnoza z edukacji matematycznej. Dzieci rozwiązywały zadania związane z liczeniem, geometrią, jednostkami miary oraz logicznym myśleniem. Była to świetna okazja do sprawdzenia, jak potrafią wykorzystać zdobyte umiejętności w praktyce.

Trzeciego dnia uczniowie zmierzyli się z zagadnieniami z edukacji przyrodniczej. Tematyka obejmowała środowisko naturalne, zdrowie, zjawiska przyrodnicze, a także znajomość roślin i zwierząt. Uczniowie wykazali się ciekawością świata i dobrą znajomością otaczającej ich przyrody.

Diagnoza po klasie III to nie tylko sprawdzian wiedzy, ale także podsumowanie trzech lat wspólnej nauki i rozwoju. Z dumą obserwowaliśmy zaangażowanie i postępy uczniów, a uczniowie pokazali, że są gotowi na kolejne wyzwania w dalszej edukacji.

Gratulujemy wszystkim trzecioklasistom! Życzymy, by z takim samym zapałem i ciekawością wchodzili w kolejne lata szkolnej przygody.

Jolanta Machura

Aleksandra Buła